Teď už vím, jak se prodat
Pro koho je vlastně kariérové poradenství určeno? Také se domníváte, že jde o okrajovou záležitost pro studenty středních škol či nezaměstnané? Příběh paní Kláry, která k nám chodila na konzultace, je jasným důkazem toho, že poradenství může něco přinést i člověku s bohatými pracovními zkušenostmi.
Změnit práci či zůstat
S paní Klárou jsem spolupracovala asi půl roku. Když přišla poprvé, viděla jsem velmi sympatickou, komunikativní mladou ženu s bezvadným životopisem. Se svými zkušenostmi ze zahraničí, jazykovou vybaveností a jistotou zaměstnání ve velké společnosti nevypadala jako někdo, kdo potřebuje kariérní poradkyni. Přesto, jak sama definovala, nebyla zcela spokojená. „Na první setkání jsem přišla s ne úplně jasnou představou, co by mohlo být výstupem, jen jsem věděla, že tápu v mých budoucích pracovních příležitostech a osobní prezentaci na trhu práce.“ Trápilo ji, že práce, kterou vykonává, ji neuspokojuje a cítila potřebu změny. Nebyla si jistá, zda je dobrý nápad práci změnit ani co by vlastně chtěla dělat.
Teď už vím, jak se prodat
Od léta do prosince jsme se sešly pětkrát. Protože Klára nedokázala přesně pojmenovat, jaké jsou její silné stránky a nebylo jí příjemné prezentovat sama sebe, zaměřily jsme se na aktivity, které pomohly Kláře utvrdit se v tom, že nějaké silné stránky má a že je (byť nevědomky) ve svém životě hojně využívá. Příklad takové aktivity je i „návrat do minulosti“. Jedná se vlastně o kreativní hloubkovou analýzu všech činností, které měl člověk oblíbené v dětství. Nejde zde jen o výčet aktivit, ale především o hledání souvislostí, způsobu práce i vnitřní motivace. A jaký je výsledek?: „Po konzultacích jsem schopna nejen lépe zacílit hledání pracovní nabídky a její podmínky, ale především vím, čím se „prodat“ uvedla Klára během našeho posledního setkání.
A co řešíme na konzultacích nejčastěji?
„Většina lidí k nám přichází se zdánlivě jasnou zakázkou: chci práci. Co mne na poradenství fascinuje je to, že po relativně krátké práci s klientem docházíme společně k odhalení jádra problému - proč vlastně klient není spokojen. Teprve pak můžeme společně pojmenovat cíl, ke kterému klient směřuje a naplánovat cestu, která k němu vede“ shrnuje své zkušenosti poradkyně Helena Košťálová.
Uvažujete o změně zaměstnání? Nevíte, jaká práce je pro vás ta správná a kde ji hledat? Vyzkoušejte individuální konzultaci v EKS.
fb
Instagram
LinkedIn
Youtube