Jak zaujmout posluchače

EKS

Umíte zaujmout své publikum tak, že vám doslova visí na rtech? Nebo působíte spíše jako zaklínač hadů a do dvou minut už vás nikdo neposlouchá? Pokud platí to druhé, nezoufejte! Pomocí šesti jednoduchých kroků, které se skrývají pod anglickým akronymem success, tedy úspěch, se stanete druhým Cicerem! A jak na to prakticky?

 

Pravidlo číslo jedna zní – jednoduše (s jako simple)

Představte si, že se zeptáte odborníka na exotické rostliny, co to je pomelo, a dostane se vám následující odpovědi: „Pomelo je velký citrusový plod. Pochází z jihovýchodní Asie a je největším citrusovým plodem. Plod pomela dorůstá i do váhy 5 kg, ale v komerční produkci jsou běžnější plody o váze okolo 1 kg. Jeho dužina je bledě žlutá, oranžová až červená.“ A nyní si představte, že na stejnou otázku, získáte odpověď: „Pomelo? To je takový větší grapefruit.“

Které vysvětlení vás více zaujalo? A co si budete pamatovat za týden? Pravidlo „simple“ nám doporučuje vyhnout se složitým větným konstrukcím a snažit se o stručnost a výstižnost. Ideální je používat příměry pro ilustraci, které vysvětlí danou věc snáze než spousty vět. A úplně nejlepší je volit příklady z prostředí, které je vašemu publiku blízké.

Zajímá vás, jaké kroky se skrývají pod dalšími písmenky? Chcete si tyto techniky sami vyzkoušet? Přijďte na kurz Jak být lepším lektorem, který se koná 26.1. 2016 v učebně EKS.